Творимо освітнє середовище

10 Серпня 2020 - 05:00

 НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА>>>   

Концепція Нової Української школи (ДОКУМЕНТ ПРОЙШОВ ГРОМАДСЬКІ ОБГОВОРЕННЯ І УХВАЛЕНИЙ РІШЕННЯМ КОЛЕГІЇ МОН 27/10/2016)   

  РЕКОМЕНДАЦІЇ. НОВИЙ ОСВІТНІЙ ПРОСТІР. ШКОЛИ В ЯКИХ ХОЧЕТЬСЯ НАВЧАТИСЯ

НОВА УКРАЇНСЬКА ШКОЛА – ЦЕ КЛЮЧОВА РЕФОРМА МІНІСТЕРСТВА ОСВІТИ І НАУКИ.

 Головна мета – створити школу у якій буде приємно навчатись, і яка  даватиме учням не тільки знання, як це відбувається зараз, а й вміння застосовувати їх у житті. Це школа до якої приємно ходити учням. Тут прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятися висловлювати власну думку та бути відповідальними громадянами. Водночас батькам теж подобається відвідувати школу, адже тут панують співпраця та взаєморозуміння. Реформа нової української школи розрахована на роки, адже не можливо швидко змінити освітні традиції, що плекалися в Україні протягом десятків років. Проте зміни вже розпочались, зокрема, у вересні 2017 року було ухвалено новий закон про освіту.  Відповідно до підпункту 3 пункту 3 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про освіту»  навчання учнів за програмами 12-річної повної загальної середньої освіти для початкової освіти починається з 1 вересня 20-18 року. На сьогодні учасниками всеукраїнського експерименту «Розроблення і впровадження навчально-методичного забезпечення початкової освіти в умовах реалізації Нового  державного стандарту початкової загальної середньої освіти  на базі загальноосвітніх навчальних закладів на 2017-2022 рр.»  серед 100 шкіл України є  Ужгородська ЗОШ І-ІІІ ст № 8, Ганичівська ЗОШ І-ІІІ ст. Тячівського району, Чинадіївська ЗОШ І-ІІІ ст. Мукачівського району, Міжгірська ЗОШ І-ІІІ ст. № 1. Кабінетом Міністрів України та  Міністерством освіти  України  застосовується системний підхід для ефективної імплементації Закону України та реалізації Концепції, затверджено план заходів на 2017-2029 рр. із запровадження Концепції. В районі теж розроблено  ряд заходів по впровадженню даної Концепції. 

На першому етапі основною проблемою буде навчання вчителів, які візьмуть 1 класи наступного року.  Всі вчителі пройдуть дистанційне навчання з використання нових методик компетентнісного та інтегрованого  навчання, управління класом, нейропсихології, яка дозволяє вчителю зрозуміти особливості функціонування  мозку дитини, виявити причини труднощів у навчанні та виправити їх.Крім того, на забезпечення якісної, сучасної та доступної загальної середньої освіти місцевим бюджетам виділяється субвенція з держбюджету в розмірі 1,37 млрд. грн.  На підготовку педагогів, які працюватимуть з дітьми за Новим державним стандартом освіти буде спрямовано 386,6 млн.грн.  На підручники для першокласників виділили суму  373,3 млн. грн.. 

Одним із  компонентів «Нової української школи» є створення сучасного освітнього середовища з мобільними робочими місцями, які легко трансформуються для командної проектної групової роботи. На переоснащення навчального простору в держбюджеті виділено 1 млрд. грн., на кожну школу з них припадає приблизно 79,2 млн. грн..  на наступний рік.   Звичайно, видатки здійснюватимуться на підставі відповідних бюджетних запитів, тож на практиці розподіл буде не рівномірний. Проблемою для директорів та управлінь освіти буде знайти  пристойних підрядчиків.

Серед принципів Нової української школи Міністерство декларує педагогіку  партнерства, що ґрунтується на співпраці учня, вчителя  та батьків. Батьки можуть створювати свої органи громадського самоврядування, а отже впливати на освітній та виховний процеси. Прозорість та інформаційна відкритість на всіх етапах організації освітнього процесу, співпраця всіх його учасників – основна засада Нової української школи.

Наказ МОН №283 від 23.03.2018 "Про затвердження методичних рекомендацій щодо організації освітнього простору Нової української школи"Завантажити

Наказ МОН №137 від 13.02.2018 "Про затвердження примірного переліку засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для навчальних кабінетів початкової школи"Завантажити

Додаток "Вимоги до шкільних меблів для Нової української школи"Завантажити

Нова українська школа (презентація освітнього простору початкових класів)Завантажити

Наказ МОН №1440 від 02.11.2017 "Про затвердження Типового переліку комп'ютерного обладнання для закладів дошкільної, середньої та професійної освіти"Завантажити

У рамках налагодження співпраці у сфері освіти між закладами освіти Перечинської ОТГ та початковою школою Кронсторфа (Австрія), 13-14 грудня 2018 року освітяни Перечинської ОТГ відвідали австрійську школу, щоб навчитися, запозичити досвід закордонних педагогів.

      

    Освітянам забезпечили прекрасний прийом у школі, дитсадку і мерії. Ми вчилися не лише прийомам нової школи, але й будівництву і реконструкції старих приміщень, пристосування просторів для потреб освіти, громади і їх інтересів.

   

З метою втілення європейського досвіду, нових підходів до реалізації освітніх завдань педагоги Перечинської ОТГ 30-31 січня 2020 року відвідали австрійські школи і дитячі садочки. 

Найбільше вчителів та вихователів зацікавило, як учні вільно почуваються на заняттях, залучення батьків до спільних проектів і здорового харчування, виховання в учнів поваги один до одного і до старших.

    

Багато цікавих нових методичних підходів у вихованні дітей педагоги запозичили в австрійських друзів.

Наші педагоги  5-8 лютого 2020 року з метою підтримки професійного розвитку, обміну досвідом, вдосконалення методичних, практичних навичок та професійних компетенцій, сприяння міжнародному діалогу  у сфері освіти відвідали німецькі школи.

      

Спілкування за кордоном надає нові теоретичні та практичні знання. Вчителі опанували новітні методики, набули досвіду викладацької діяльності, обмінялися корисною інформацією із зарубіжними колегами та отримали нові наукові зв’язки.